Wednesday, November 26, 2008

kem tahunan 2008 REJ 515


mase aku tulis blog ne aku da pun abes menjalani kem tahunan pada tahun ini. sebnarnya lebey pada kawad HUT askar wataniah ke 50 yang dijalankan di PUSASDA P.D, tempat cikin tinggal(cikin kwn baru dari UIA). kali jie x bape tensen sangat kalu nak dibanding nagn tahun lepas sbb aku terasa betol mcm duk kat neraka, kali nie kat Pd sesuatu pengalaman yang sangat berbeda dari ape yg aku expect.

memula kami berlatih kawad kat square di 515 je, n 2 la first time RSM ktorg, encik baha incas kawad. aku da ar gerun semacam nagn die mase die memula amek alih tugas rsm taun lepas. upenye die nie professional n padan lah die sbg RSM kat rejimen kitorng n siap komander puji die encem n ade figure RSM sejati agi. and kitorg mule ar kenal mengenali antara satu same lain. mule mule kitong segan nak tegur dak2 UIA nie, besa ar cikgu kan pemalu, tetapi da lame2, makin mesra lak sehingga ade yang da bercambah titis2 kemesraan, cheewah.

kitong kawad ngan penuh semangat walau pun sume detachment2 adalah gabungan berbagai rejimen seluruh semennanjung ne. and paling besh penginapan ktorg kat sel kerani IPDA, heaven giler, ade tilam, bantal, lockers, siap ade cadar dan tandas yang bersih and kolah yang luas dan manyak, ade 6 kalu x silap.


makan walau pun ade terbit masalah2, tetap amat baik, besalah, makanan ketering, siap ade satu hari aku makan keju, sedangkan seluruh hayat aku x mkn keju pagi2, and ade yang x selera nak sarapan sebab x besa agi makanan barat mcm 2, nsb baik ade roti n kaya.

ktong dijaga nagn baik oleh YO dan jurilatih, mcm Encik Illyas, koperal Lamin, staf2 lain, sajan rozi and sajan Lan yang umpama bapak kitorng, jugak encik baha.

walaupun pas balik kem mcm2 cemuhan kami dapat, at least T.k and komander iktiraf keje kitong arap taun depan kat kem baru lagi besh and kwn2 tambah ramai agi....

No comments: